Co stosować na wypadanie włosów?

 

Kiedy zauważasz u siebie zwiększoną ilość wypadających włosów zaczynasz zastanawiać się jak temu zapobiec i przywrócić włosom bujność i blask. By odpowiednio zareagować warto zastanowić się nad przyczyną takiego stanu.

Powodami nadmiernego wypadania włosów mogą być:

 

  • infekcje grzybicze
  • androgeniczne łysienie (przede wszystkim u mężczyzn lub kobiet z dużymi zaburzeniami hormonalnymi)
  • błędy żywieniowe dające efekt w niedoborach pierwiastków i witamin (przyczyna ta występuje bardzo często)
  • stres

 

Co zatem zrobić by włosy nie wypadały?

 

Na początku, przede wszystkim należy wykluczyć infekcję skóry głowy. Warto udać się do dermatologa, by ocenił stan skóry i w razie potrzeby przepisał leki dostępne na receptę. Naturalnymi metodami walki z infekcjami grzybiczymi są np. wcieranie codziennie, przez 2 tygodnie na noc wyciągu z pestek grejpfruta lub olejku oregano rozcieńczonego innym olejem kosmetycznym. Ważne, by dokładnie umyć ręce i nie dopuścić do dostania się tych substancji do oczu.

 

By uzupełnić niedobory witaminowe i mineralne zwróć uwagę, czy Twoja dieta jest odpowiednio zbilansowana, czy jesz dużo warzyw, kasz. Czy w Twojej diecie występują orzechy, pełnoziarniste pieczywo, odpowiednia ilość białka? A może czegoś jest za dużo? Soli, cukru, kawy? Diecie warto przyjrzeć się dokładnie i zweryfikować błedy, by efekty kuracji na wypadające włosy były trwałe.

Przy znacznych niedoborach, by szybko interweniować i w niedługim czasie uzystkać efekty warto wprowadzić do diety zioła lub odpowiednio skomponowane produkty ziołowo witaminowe.

 

pokrzywa włosyZioła na wypadanie włosów, na które powinno się zwrócić szczególną uwagę:

 

Zawierają one dużo krzemionki oraz szereg innych ważnych związków, które zapewniają włosom mocny wzrost i zdrowy wygląd. Dla najlepszego efektu napar z ziół powinno się stosować 3 razy dziennie przez 2-3 tygodnie.

W sprzedaży znajdziesz suplementy przeznaczone do walki z problemem wypadających włosów.

 

Witaminy i substancje mające szczególnie pozytywny wpływ na włosy:

 

  • witaminy z grupy B – najlepsze źródła to kasze, pełnoziarniste pieczywo, orzechy
  • cysteina i metionina -aminokwasy, których organizm sam nie potrafi wyprodukować, musimy dostarczyć je z diety. Są dostępne w mięsie, rybach, jajach, roślinach strączkowych i nabiale.
  • biotyna – znajdziesz ją m.in. w żółtku jaj, orzechach, niektórych warzywach

Nie zapominaj też o odpowiedniej pielęgnacji. Dobrej jakości, naturalny szampon do włosów może zdziałać cuda. Dla mężczyzn o androgenicznej przyczynie wypadania włosów poza suplementacją wzmacniającą warto udać się do apteki i skonsultować z farmaceutą wybór najlepszego szamponu.

Dodatkowo pomyśl o sięgnięciu po wcierki czy sera do zewnętrznego stosowania, które zwiększają przepływ krwi w skórze głowy, co ułatwia docieranie substancji odżywczych do cebulek włosowych.

I jeszcze jedno bardzo ważne - staraj się unikać stresów, weź przykład z Dżinksa i relaksuj się ile możesz!

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.

Zamknij